ورود و عضویت
0
سبد خرید شما خالی است
ورود و عضویت
0
سبد خرید شما خالی است

قوانین و مقررات فروش

قوانین و مقررات فروش در سایت ایواژ

 

مشتری مداری در راس ارزش‌های سازمانی‏ ایواژقرار دارد و از آنجا که خریداران نه تنها مشتری ایواژ بلکه مشتری تمام فروشندگان هستند، جلب رضایت آنها باید اولین و بالاترین اولویت همه‌ی ما باشد.

 

در راستای سیاست‌های مشتری محور ایواژ و به‌منظور سازگاری با شرایط اقتصادی جامعه، قوانینی برای فروش در سایت ایواژوجود دارد که عمل به این قوانین منجر به افزایش رضایت مشتریان، جلب اعتماد آن‌ها و از همه مهم‌تر ساخت و ایجاد تجربه‌ای عالی در خرید از شما می‌شود. همچنین عمل به این قوانین باعث جلوگیری در سو استفاده از سایت ایواژ توسط معدود فروشندگان متخلف خواهد شد.

 

عملکرد فروشندگان بر اساس چندین معیار سنجیده خواهد شد و فروشندگانی که از عملکرد و استاندارد باکیفیت مورد نظر برخوردار نباشند جریمه شده و یا با آن‌ها قطع همکاری خواهد شد.

 

به فروشندگانی که با رعایت قوانین و استانداردهای ایواژ از عملکردی با کیفیت بالا برخوردار باشند، نشانی تعلق خواهد گرفت که خریداران با مشاهده‌ی آن می‌توانند با اطمینان کامل از فروشنده خرید کنند.

 

در این مقاله همه‌ی آنچه باید در مورد قوانین فروش در ایواژبدانید به تفصیل ذکر شده و در صورت نیاز به روزرسانی خواهد شد.

موضوعات مقاله

 

قیمت مصرف کننده

فروش کالای غیر اصل

فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر

لغو سفارش مشتری

ارسال به موقع سفارش مشتریان

مغایرت محموله‌ی ارسالی به انبار

کالاهای مرجوعی

ارزیابی و رتبه بندی فروشندگان

نشان های فروشندگان موفق در ایواژ

 

قوانین و مقررات فروش در سایت ایواژ

1-قیمت مصرف کننده

 

شرح: قیمت مصرف کننده همان قیمت مصوب کالاست که روی کالا درج شده است. از قیمت‌گذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از قیمت مندرج روی کالاهایی که “قیمت مصرف کننده” روی آنها درج شده خودداری کنید.

 

کالاهایی که قیمت مصرف‌کننده روی آنها درج نشده، اما دارای قیمت مصوب هستند، باید با قیمت‌های مصوب و رسمی رایج در سراسر کشور قیمت‌گذاری شوند.

 

از قرار دادن قیمت‌های غیر واقعی و فروش با قیمت اصلی تحت عنوان تخفیف که به نوعی فریب خریدار محسوب می‌شود، خودداری کنید.

 

جریمه: در صورت مشاهده و احراز تخلف، به میزان دو برابر مجموع اختلاف قیمت کالای فروش رفته از قیمت واقعی و تعداد کل فروخته شده از آن کالا جریمه تعلق خواهد گرفت، کالا غیر‌فعال شده و در صورت تکرار منجر به بسته شدن پنل فروشنده و قطع همکاری خواهد شد.

2-فروش کالای غیر اصل

 

شرح: فروش کالای غیر اصل بدون نشان «کالای غیر اصل» در ایواژ اکیدا ممنوع است.

 

اگر محصول به گونه‌ای تولید شده باشد که کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید؛ مانند سایت اصلی برند یا شرکت‌های وارد کننده‌/تولید کننده‌ی قانونی معرفی شده است را در ذهن مشتری تداعی کند ولی توسط تولیدکنندگان اصلی ساخته نشده باشد (درصورتی‌که حتی برند کالا روی سایت متفرقه درج شده باشد)، کالا باعنوان «غیراصل» شناخته می‌شود.

 

همچنین در سایت ایواژ اگر در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده باشد ولی کالای فروخته شده با نمونه‌ی اصلی کالا مغایر باشد، کالای مورد نظر غیر اصل شناخته شده و امکان فروش این نوع از محصولات در فروشگاه اینترنتی ایواژ وجود ندارد.

 

برای اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت کالای اصل و غیر اصل را حتما مطالعه کنید.

 

همچنین توصیه می‌‌شود فروشندگان جهت حفظ اعتبار خود و ایواژاز فروش کالاهای بی‌کیفیت خودداری کنند.

 

جریمه: در صورت فروش کالای غیر اصل، فروشنده موظف به پرداخت جریمه‌ای معادل با ۱۰ برابر قیمت محصول فروش رفته ضربدر تعداد کل فروخته شده از آن محصول از ابتدا‏ خواهد بود و ایواژ مجاز به فسخ قرارداد همکاری با فروشنده است.

فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر-3

 

شرح: فروش کالاهای قاچاق، ممنوعه و غیربهداشتی که برای سلامت مصرف‌کننده مضر هستند ممنوع است.

 

برای مشاهده لیست کالاهای ممنوعه حتما مقاله کالاهایی که در ایواژنمی‌توان فروخت را مطالعه کنید.

 

این لیست ممکن است تغییر کند و اقلامی به آن کم یا اضافه شود پس حتما به اطلاعیه‌های مربوط به اقلام ممنوعه که در صفحات اجتماعی ما منتشر می‌شود توجه کرده و این لیست را مجدد چک کنید.

 

جریمه: در صورت فروش کالای قاچاق، امکان فروش کالا از فروشنده سلب می‌شود.

لغو سفارش مشتری-4

 

شرح: از کنسل کردن سفارش مشتری به دلایلی مثل قیمت اشتباه، عدم موجودی و … جدا خودداری کنید. در‌صورت موجود بودن محصول در سایت و سفارش مشتری از آن کالا، فروشنده ملزم به ارسال کالا است، بنابراین فروشنده باید میزان موجودی محصولات خود را در پنل به‌روز نگه داشته و در صورت نداشتن موجودی، کالا را غیر فعال کند.

 

جریمه لغو سفارش مشتری توسط فروشنده عبارت اند از:

 

لغو سفارش تا ۲ ساعت بعد از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت کالا

لغو سفارش تا ۲۴ ساعت بعد از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت کالا× ۲

لغو سفارش بعد از ۲۴ ساعت از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت کالا × ۳

لغو سفارش به صورت سیستمی (به دلیل موجود نشدن کالا در انبار در زمان مقرر) = کمیسیون × قیمت کالا × ۵

 

حداقل میزان جریمه برای تمام موارد گفته شده ۱۰۰۰۰ تومان است.

 

اطلاعیه مهم در مورد جریمه لغو سفارشات

ارسال به موقع سفارش مشتریان-5

 

شرح: فروشندگان موظف هستند کالاهای سفارش داده شده را به موقع و راس زمان مقرر (از تاریخ مقرر در پنل) به دست مشتریان برسانند.

 

برای جلوگیری از تاخیر در ارسال کالا، داشتن موجودی کالا الزامی است، بنابراین از موجود کردن کالای بدون موجودی در سایت ایواژجدا خودداری کنید.

 

اگر فروشنده ناچار به تهیه‌ی کالا هم‌زمان با دریافت سفارش است، مدت زمان ارسال کالا به مشتری در سایت باید با محاسبه‌ی زمان تهیه‌ی کالا توسط فروشنده درج شود.

 

همچنین فروشنده موظف است که میزان موجودی کالا در پنل فروشندگان را به‌روز و مطابق با واقعیت درج کند.

مغایرت محموله‌ی ارسالی به انبار-6

 

شرح: ارسال کالا یا محموله‌ای که به دلیل هر نوع مغایرت (بدون لیبل یا برچسب صحیح، رنگ، بسته‌بندی، محتوا و مشخصات فنی و …) زمان تحویل محموله در بخش ورود کالا مغایرت برایشان ثبت شده‌ باشد.

 

جریمه: جریمه مغایرت در ورود کالا برای هر کالای دارای مغایرت ۱۵۰۰ تومان است و همچنین جریمه کالاهایی که در محموله قرار دارد و کالای آن ارسال نشده نیز مبلغ ۱۵۰۰ تومان است.

کالاهای مرجوعی-7

 

شرح: درصورتی که کالا به دلایل زیر توسط مشتری مرجوع شود، مستلزم جریمه خواهد بود:

 

دلایل مرجوعی:

 

مغایرت با توضیحات وبسایت

کالای اشتباه(مغایرت سایز یا ابعاد و مغایرت رنگ نمی باشد)

مغایرت رنگ

مغایرت سایز و یا ابعاد

آیتم استفاده شده

کالای غیراصل/تقلبی

کالای قاچاق

این فرآورده تقلبی است(مربوط به سامانه TTAC)

قیمت فروش از قیمت مصرف کننده چاپ شده روی کالا بالاتر است

خط و خش(ایراد ساختاری کالا)

گوشی لاک شده/دیوایس غیرقابل رجیستری

اتمام مدت گارانتی/اشکال در مدت گارانتی

ایراد یا اشکال در کارت گارانتی/کارت گارانتی نامعتبر

عدم وجود کارت گارانتی

 

جریمه مرجوعی:

 

اگر مرجوعی به دلیل مغایرت سایز و ابعاد، مغایرت با توضیحات وب‌سایت، مغایرت رنگ و کالای اشتباه باشد میزان جریمه عبارت است از:

 

چهار برابر کمیسیون × قیمت کالای مرجوعی

 

اگر مرجوعی به سایر دلایل باشد میزان جریمه عبارت است از:

 

دو برابر کمیسیون × قیمت کالای مرجوعی

ارزیابی و رتبه بندی فروشندگان

 

فروشندگان بر اساس معیارهای ذکر شده در سه گروه خوب، متوسط و بد رتبه‌بندی می‌شوند و بر اساس رتبه‌ی کسب شده، نسبت به ادامه‌ی همکاری ایشان با ایواژ تصمیم‌گیری می‌شود.

 

در جدول زیر جزییات نحوه‌ی رتبه‌بندی فروشندگان قابل مشاهده است:

 

خوب: طبق این جدول، فروشندگانی که کمتر یا مساوی ۱% تاخیر در ارسال کالا، کمتر یا مساوی ۱% لغو سفارش و کمتر یا مساوی ۱% مرجوعی داشته باشند، در رده‌ی فروشندگان خوب قرار می‌گیرند.

 

متوسط: فروشندگانی که بیشتر از ۱% و کمتر یا مساوی ۳% تاخیر در ارسال کالا، بیشتر از ۱% و کمتر یا مساوی ۲% لغو سفارش و بیشتر از ۱% و کمتر یا مساوی ۲% مرجوعی داشته باشند، در رده‌ی فروشندگان متوسط قرار گرفته و نیاز به بهبود عملکرد خود در اسرع وقت دارند.

 

بد: فروشندگانی که بیشتر از ۳% تاخیر در ارسال کالا، یا بیشتر از ۲% لغو سفارش و یا بیشتر از ۲% مرجوعی داشته باشند، در رده‌ی فروشندگان بد قرار گرفته وایواژناچار به خاتمه‌ی همکاری با ایشان است.

نشان های فروشندگان موفق در ایواژ

 

به فروشندگانی که با رعایت قوانین و استانداردهای ایواژ از عملکردی با کیفیت بالا برخوردار باشند، نشانی تعلق خواهد گرفت که خریداران با مشاهده آن می‌توانند با اطمینان از فروشنده خرید کنند.

 

در حال حاضر دو نشان برای فروشندگان موفق درایواژتعریف شده است: نشان فروشنده رسمی و نشان فروشنده برگزیده

 

جهت اطلاع از نشانهای موجود برای فروشندگان و نحوه دریافت یا درخواست آنها به مقاله نشان های فروشندگان موفق درایواژمراجعه فرمایید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
preloader